Seemeeshine - Påväg mot stjärnorna

Alla inlägg under oktober 2010

Av Ida - 22 oktober 2010 09:24

Tjenixen  ..


Fredag idag då..  Börjar skolan kl 10.10 å slutar 15 tror jag   .. Seeeegt...


Ska nog se om jag ska till fredax idag eller så..  Försöka jobba i stallet imorgon om det går, de får vi se....





  


Fina och goa Ariel när jag red henne förra helgen :)

Av Ida - 18 oktober 2010 13:09

Red på fina Ariel igår  

Blev verkligen helt kär..

Trots att hon studdsa och hoppa runt nästan hela tiden 

Sen tog Maria kort oxå, så jag väntar lite på att få se dom   

Av Ida - 15 oktober 2010 11:05

Satt och skrev lite igår.. Tänkte lite..




Ariel...


It this a start of something new?

I hope so..


Hon e så fin.. Jag gillar henne   


  


Ariel och en liten liten bebis häst   

Av Ida - 14 oktober 2010 10:22

Idag blir det att åka till praktiken klockan halv ett..

Börjar två men bussen går extremt sakta  ..



Fodrade igår.. Å Mockade åt Cattiz (Som hon inte vet om tror jag  )..

Men idag blir det inga hästar alls  , jätte trist..  Får försöka imorgon istället   





  Fina Lennart<3

Av Ida - 12 oktober 2010 20:04


Red lektion idag.. 

På fina Casper, men fy så förändrad han blivit   

Vi skulle hoppa lite små hinder och de tyckte han alltid var så kul förut, men idag bockade och hoppa han bara runt hela tiden..

Förutom det var han ganska mysig, han vet hur han ska få mig att skratta den lille busen och det är de jag gillar honom för   


 

Casper  






Red lite på Ariel igår    och hon va jättego  

...

Av Ida - 10 oktober 2010 19:06

Då blev man sittande här igen..  måste sluta med det :P


De blev inget med stallet idag.. var där å gosa med hästarna i hagen bara.

Ambra är så fin i sitt gröna täcke, hon är fin annars också med hon passar verkligen i grönt..

Kommer ihåg när hon var liten bebis.. Hennes mamma Amina traskade runt i hagen och lilla Ambra skuttade runt och bockade som en galning.. Amina höjde på huvudet och tittade på sitt föl.. Det lös i hennes ögon, de syntes att hon var stolt över sin flicka..

Den ponnyn saknar jag.. Jag som avskydde shettisar innan ja träffade Amina och sen när Ambra kom så kunde man inte annat än att älska henne..

Vad hon än hittade på som föl var så sjukt gullig så man smälte med en gång..

Tycker hon är likadan nu när hon blivit äldre, ett yrväder som är överallt och ingenstans hela tiden   Sån tycker jag Ambra är och sån var Amina..


Av Ida - 10 oktober 2010 14:35

Tänkte att jag ska berätta lite om varför jag börja rida och sen varför jag slutade och började igen...


Från första början hade jag ridit runt på morfars gamla fjording lite när ja va pytteliten och sen på sportlovet i förskolan fick man en lapp om att man kunde prova på att rida på Valsäng och de gjorde jag, sen började jag på lektioner på lördagar kl 10.00

Red i typ 9 år innan jag slutade.. vet inte varför jag slutade men saknade det för mycket och började igen, på tisdagar..

Sen började jag rida underbara lilla Dolly och sen när hon åkte ville jag sluta igen, för de kändes inte kul att inte ha henne kvar, jag lärde mig massor av henne så det kändes lixom hemskt att bara glömma och gå vidare....

Men allt blir inte som man tänker sig, för en fin dag stod det en underbar fuxvalack mitt i hagen och väntade, med blodet droppande från ett hål in i bogen.. Denna hästen heter Lennart och är den som fick mig att sluta tycka allt för synd om mig själv..

Han har varit helt fantastisk och stått ut med mig…

Sommaren 2010 var jätte rolig och han gjorde att jag inte tänkte på Dolly så mycket..


Sen är det många hästar jag tycker om… Men de som alltid kommer ha en plats hos mig är:

My Dolly Dreams | För hennes busiga blick och galna påhitt|

Milly | Hon lärde mig rida.. På sitt eget sätt|

Muffin | Saknar dig.. Du var den första hästen jag kände glädje med|

Lennart | För att han är tålmodig och en riktig ängel|

Cotten | För att han fick mig att glömma mina dåliga erfarenheter från tävlingar|

Edina | Kan inte sätta ord på vad jag känner för henne, hon är speciell helt enkelt|

Diana Brodda |Snäll och mysig, det är något hon är, och tröstande..|

Övriga.. Amina,Ambra,Sweetie,Goldie,Silvano och Shila..


Nu funderar jag på att sluta igen.. inte att rida, men lektionerna och Valsäng..  Men vill inte sluta med Lennart för jag vill lära mig saker..

Är för gammal snart för att tävla ponny och jag vill tävla lite grann, typ hoppning och så..

Och Lennart tycker om att hoppa och jag gillar att hoppa honom..


Är feg.. är hästen stor vill jag att den ska vara lugn men ponnyer gör det ingenting om dom är på vippen att explodera hela tiden, då e de bara kul..


Kände mig trygg på Dolly även om hon stod mer på bakbenen än på alla fyra.. Har aldrig ramlat av henne, trots att hon stegrat när jag red ut barbacka och snurra runt å höll på, men jag har aldrig ramlat av henne och det är jag glad över..


Lennart har inte fått av mig än, men snart lyckas han nog om han kör en lång bock serie för då hänger jag verkligen inte med..


Diana har fått av mig två gånger, första gången snubblade hon och andra gången hoppa hon över ett dike men de gjorde inte jag för jag studsa brevid ner i diket :P



 

Översta bild.  Jag å Edina<3

Nedersta bild. Jag å Cotten på Pokalhoppet<3 

Av Ida - 9 oktober 2010 21:46

Tjenixen..  

Idag jobbade jag på ridskolan.. 

Sen busade jag med en jätte go liten ponny som heter Sweetheart  ..

Longerade henne över bommar och några pytte hinder men oj som hon kan hoppa  hon flög lixom över   ..



Gillar ponnyer.. Vet inte varför.. Känns lixom säkrast..  Men det finns en häst jag litar på till tusen, trots att alla tycker hon är tokig..



 

Presentation


Hej och välkommen in här :)

Jag är en tjej på snart 18 som älskar hstar och djur i allmänhet.. (hundar är jag inte jätteförtjust i men aja)

På min fritid, när jag inte är tvungen att plugga eller är i stallet så gillar jag att ta kort och teckna :P

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad tyx om bloggen? :)
 Kanon :)
 Fin :)
 Dålig..
 Oläslig..

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards